Köpvillkor

Allmänt
Stockholm Online Group AB (orgnummer 559301-8459) äger Nagelhuset.se med registrerad företagsadress på Box 19001 15225 Södertälje, Sverige. Nagelhuset säljer varor via internet till privatpersoner. För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år. Om du är under 18 år behöver du ha fått samtycke till ditt inköp från din vårdnadshavare. För kortköp där kunden är minderårig ansvarar fullmaktsgivaren för kortet.  Produkterna som vi säljer kan användas i Sverige och de har en svensk eller engelsk manual / bruksanvisning när produkten så kräver det, antingen i fysisk eller digital form. Sedvanliga garantier lämnas på produkter där garanti är tillämpligt och eventuella garantier är giltiga i Sverige och endast för förstahandsköpare. 

Beställning
Beställning görs på vår hemsida www.nagelhuset.se. Läs gärna vår hjälpguide Så handlar du. Om du har frågor kring hur du beställer är du välkommen att kontakta vår kundservice på Kundtjänst eller mejla support[@]nagelhuset.se. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och person- eller organisationsnummer registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske, och om du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar och leverera dem i ett paket.

Priser och produktbilder
Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer, beroende på vilket fraktalternativ du väljer vid beställning.

Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering.

Nagelhuset.se reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehålls nagelhuset.se rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar.

Personuppgifter och cookies
I samband med din beställning och/eller kontoregistrering godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. All personuppgiftsbehandling sker i enlighet med  dataskyddsförordningen och rådande lagstiftning.

Informationen du lämnar om dig själv används av nagelhuset.se och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy

Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter eller där kunden har betalningsanmärkningar.

Copyright
Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara, tillhör nagelhuset.se eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.

Frakt och leverans
I kassan kan du välja mellan olika fraktsätt. Läs mer om fraktsätten, priser och leveranstid här.

Nagelhuset.se hanterar normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från beställning fram tills dess att varan lämnar vårt lager, förutsatt att vi har varan i lager. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till fraktbolagen som levererar din order inom utsatt tid för valt fraktsätt. Nagelhuset.se kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt för valt fraktsätt.

Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Postnord, Schenker, DHL och UPS med en dags fördröjning, denna är inte inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan. Detta rör till exempel vissa orter med postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98.

Kunden har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Kontakta vår kundservice om du önskar häva ditt köp.

Betalning

Du betalar enkelt och tryggt hos oss via Klarna Checkout som erbjuds i samarbete med vår betalningspartner Klarna (Klarna Bank AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, organisationsnummer 556737-0431). Vid betalning med vissa betalningsmetoder kan en kreditprövning vara nödvändig. Kreditprövningen utförs av Klarna och i samband med detta behöver du även upplysa ditt personnummer. Vid utebliven betalning till Klarna kan påminnelse- och inkassoavgifter tillkomma. Du kan läsa Klarnas allmänna användarvillkor här och Klarnas personuppgiftspolicy här.

Kort- och bankkontobetalning – Du kan välja att betala din beställning med kort eller banköverföring, som genomförs tryggt genom Klarna.

Betala senare – Med Klarna betala senare mottar du en faktura från Klarna efter att din beställning har skickats. Här kan du läsa Klarnas villkor för faktura och här kan du läsa villkoren för månadsfaktura.

Dela upp – Klarna erbjuder betalningsmetoder som gör att du kan dela upp din betalning. Här kan du läsa Klarnas kontovillkor och här kan du läsa villkoren för delbetalning.

Kom ihåg att du vid eventuell retur måste pausa din faktura för att inte påminnelseavgifter ska skickas ut automatiskt om din retur inte hinner behandlas innan förfallodatumet. Du gör det enklast genom att logga in på din profil i Klarnas app eller på Klarna.se. Du kan även kontakta Klarna på 08-120 120 10.

Ångerrätt och retur
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt LODA – Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. Varan behöver returneras i ett oförändrat skick för att du som kund ska få en fullständig kreditering. Ångerrätten ger dig rätt att undersöka varorna på ett sätt som inte skadar produkten och gör den olämplig för vidare försäljning. Du får undersöka varan i samma utsträckning som anses rimligt att göra i en fysisk butik.

Produkter som är förseglade på grund av hälso- eller hygienskäl är undantagna ångerrätten om försegling är bruten av konsument. Produkter som berörs av detta är exempelvis, men ej enbart, sexleksaker, underkläder, bröstpumpar, termometrar och blodtrycksmätare. Ångerrätten gäller heller inte på specialtillverkade produkter, t.ex. på produkter som producerats efter dina specifika önskemål. Om du är osäker på om varan du köpt berörs av detta undantag ber vi dig kontakta vår kundservice.

Om ett läkemedel returneras så kommer det att destrueras och debiteras kund. Detta gäller även för ej uthämtade och ej mottagna paket som går i retur från fraktbolaget till Nagelhuset, samt paket som går i retur pga ofullständig adress från kund. 

Mejla oss på support@nagelhuset.se eller använd kontaktformuläret. Vi behöver följande information:

a) ordernummer (finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller fakturan)

b) ditt namn och kontaktuppgifter

c) antal och namn på de produkter som önskas returneras

Nagelhuset skall bekräfta att returen är tillåten och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Returen sker med Postnord varubrev eller Postnord Företagspaket. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar.

Returadress
Returadress ges ut efter kontakt med kundtjänsten enligt avtal. Kontakt sker via kontaktformuläret eller mejl till support@nagelhuset.se

Återbetalning
Har du en obetald faktura för din order så är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum, det gör du på klarna.se. När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten), dock senast inom 30 dagar. Om du har betalat med faktura eller direktbetalning överför vi pengarna till ditt bankkonto. Om du har betalat med kort krediterar vi retursumman på ditt kort.

Ej uthämtade paket
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om max 300 kr beroende på vikt om ett paket ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 7 dagar (beroende på fraktsätt) innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan.

Reklamation
Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundservice. Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Du kan även gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma tvistlösningssida, den hittar du här: http://ec.europa.eu/odr.